fredag 16 januari 2009

Köttgryta

Leos dagmammas köttgryta!

500 gr fläskfilé
2 chorizo (finns en på lidl som heter paprika chorizo och ser ut som en stor ölkorv)
paprika pulver (några stänk)
1 köttbuljongtärning
1 msk senap (jag hade djonsenap)
2 tsk mejram (jag skippade den)
2 st paprikor i strimlor
3 dl mellan grädde
syltlök, oliver, små saltgurkor.

Stek kött och korv. ha i allt utom syltlöken, oliverna och gurkan, låt puttra under lock i 10 min. Red av och ha i syltlöken, oliver och gurka.Super smarrigt!!!!Jag hade i extra vätska så det blev mer spad.

//Anna-Lena

1 kommentar:

  1. Jättegod gryta och det känns lyxigt med fläskfilé när man gör den en vanlig vardag. Jag tror det skulle funka med bara korv också, om man vill göra en billigare variant. Vi hade också i mer vätska (2-3 dl vatten) så det blev mer såsigt. Serverade med spagetti, nästa gång blir det broccoli också.

    SvaraRadera